onsdag 21 augusti 2013

Festen!

Tack igen alla som deltog i vår bröllopsfest!

Jag själv kommer knappt ihåg vad maten smakade eftersom jag var så sjukt glad och i sanningens namn lite nervös.. Fantastiska Anna och Johan Falk har gjort det igen! De börjar väl dock få in vanan med bröllop på kvarnen nästan varje helg så passa på att boka dem inför nästa år, snart kanske det är för sent! Vi bokade ju mer än ett år i förväg, hihihi...

Kvällen som skulle börja med mingel i trädgården fick hastigt ändrade planer när vi som brudpar tog med oss regnet när vi anlände men det blev mysigt ändå och vi hann nog skåla med de flesta gästerna under mingel med supergoda snittar... Sedan var det dags att gå upp till dukade bord och beställa dricka innan vi anföll buffébordet...




Som "Ahla-tös" hade jag lite svårt att greppa varför jag inte kunde äta så mycket som jag brukar av den goda maten (jag har ju faktiskt smakat tidigare som tur är) på Trollabo Kvarn, kan måhända ha berott på en hårt snörad klänning.... Jag hörde dock av vissa gäster att de gärna struntat i tallriken och burit upp hela fatet med kycklingspett och mumsat från, eller räkorna, eller de goda saltbakade potatisarna med mojo-sås... Sedan var det dags för desserten... MUMS! Den går ju på ett separat "matkonto" i magen så den fick allt plats tillsammans med kaffe som vi som brudpar fick serverat från en egen liten söt kaffepanna!

Första dansen blev en tryckare till "Everything I do" med Bryan Adams... Lite jobbigt att stå i centrum så men det var kul ändå.. En av få gånger i vårt gemensamma liv som jag fått upp Thomas till dans... Ibland har man nytta av att vissa män bara lyssnar på ett halvt öra, nickar och håller med! Har man lovat så har man =)

Lite mingel ute på altanen i sommarluften (det var alldeles för varmt för att dansa och parta loss) senare så var det dags för TÅRTA... Tack Ann Hansson från "Flickorna i Köket" för din detaljkänsla och smakfeeling! Vi är sååååå nöjda, du satte den perfekt! Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en rad!